Twitter

Vanaf vandaag begint de Summer Sale en kunt bij ons profiteren van hoge kortingen op shop-artikelen! Met uw klanten… twitter.com/i/web/status/1…

Hoe gezond is wandelen?


Wat is het beste wat we voor onze gezondheid kunnen doen? Iets dat de spieren en botten versterkt, de kans op botontkalking verkleint en kraakbeen opbouwt. Dat de longen meer zuurstof doet opnemen en de bloeddruk laat dalen. Het antwoord is simpel: ga wandelen!

Maak er per dag een half uur voor vrij en hou dit een maand vol. Het heeft gegarandeerd een enorme impact op uw welzijn.

Lang zitten of staan is funest voor de insulinehuishouding. Als we vastzitten in ons hoofd, is het zeer heilzaam om te wandelen. Het maakt altijd iets los, vooral als we gespannen zijn. Kijk wat er gebeurt als je regelmatig wandelt. Neem de tijd om om je heen te kijken. Al gauw merkte ik dat ik niet langer vastzat in je negatieve gedachten. Je wordt er een ander mens van, je komt na elke wandeling terug met energie, een inzicht, berusting of ontspanning. Wandelen werkt meditatief.

Het is een vorm van vertragen, wandelen is de manier om te ontspannen en een bron van voldoening. Zeker als we een langere afstand lopen. Het is de sleutel tot het lekker in je vel zitten. Het is zo simpel, gewoon het ene been voor het andere zetten. Je hebt er niets voor nodig, alleen een paar stevige stappers en de overtuiging dat je jou lichaam een geest geen groter plezier kunt doen. Wandelen doet wonderen, elke dag weer.

Reageren

Velden met een * zijn verplicht

Terug naar het overzicht